РАДА ВАС ВІТАТИ НА БЛОЗІ
СПОДІВАЮСЬ, ЩО ВИ ЗНАЙДЕТЕ ТУТ ДЛЯ СЕБЕ
КОРИСНУ І ЦІКАВУ ІНФОРМАЦІЮ
Тригуб Юлія Олексіївна,
вчитель історії Опорного закладу "Мартинівський ліцей" Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області,
в минулому вчитель історії та правознавства,
класний керівник
класний керівник
Білухівського навчально-виховного комплексу
"загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів -
дошкільний навчальний заклад"
села Білухівка
Карлівської районної ради
Полтавської області
"загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів -
дошкільний навчальний заклад"
села Білухівка
Карлівської районної ради
Полтавської області
Проблема (Тема) над якою працюю:
"Модульний підхід до національно-патріотичного виховання учнівської молоді"

Вчитель це той, хто допомагає тобі почати власне життя.
Святослав Вакарчук
Національно-патріотичне виховання: теорія, досвід, практика
Структура національно-патріотичного виховання класного керівника - практично-організаційний проект «Я – родина – суспільство»
(системний змістовий модуль за видами діяльності)
Автор – Тригуб Юлія Олексіївна, класний керівник Білухівського навчально-виховного комплексу "загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Карлівської районної ради Полтавської області.
Назва проекту - «Я – родина – суспільство».
Термін реалізації проекту–5 років, 2012 – 2017 навчальні роки.
Актуальність проекту. Утвердження розвиненої особистості як суб’єкта сучасних суспільних відносин потребує нового осмислення сутності процесу виховання школярів як особистості, як національно свідомих громадян з високими патріотичними почуттями.Сучасний виховний простір має бути побудований на організації різних форм діяльності, зорієнтованих на національно-патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови українського народу.
Проблема. Модульний підхід до національно-патріотичного виховання учнівської молоді.
Новизна проблеми - переосмислення змісту та розробка нових підходів до національно-патріотичного виховання в умовах застосування інноваційних технологій та інтерактивних методів виховання.
Мета проекту.Національно-патріотичне виховання школярів визначається як педагогічний процес вихованців та класного керівника, спрямований на набуття у сприятливих педагогічних умовах особистісних якостей, які характеризують шанобливе ставлення до Батьківщини, її минулого, сьогодення і майбутнього, усвідомлення своєї належності до народу, його духовних надбань і виявляються у патріотичній діяльності, що відповідає як вимогам суспільства, так і виховним завданням.
Цілі:
- поглибити знання учнів з історії рідного краю, культури народу, його традицій;
- формувати повагу до Конституції, законів своєї держави, потребу в їх дотриманні, високий рівень національної, правової свідомості і самосвідомості, громадянської, соціальної відповідальності, готовності працювати в ім’я розквіту України, захищати її прагнення до інтеграції у світове європейське співтовариство, усвідомлення необхідності досконалого знання державної мови;
- стимулювати постійне зростання учнів як особистостей, прагнення до самовираження, самореалізації та самоствердження, активної діяльності, спрямованої на участь у справах і житті класу, школи, села та суспільства в цілому; бути конкурентоспроможним, успішно самореалізуватися в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал, носій української національної культури;
- виховувати молоду людину-патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, демократичну, правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати і цивілізовано відстоювати свої громадянські права та виконувати обов'язки, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві.
Завдання:
- формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати;
- забезпеченнядуховноїєдностіпоколінь, вихованняповаги до родини, культури та історії свого народу;
- формуваннявисокоїмовноїкультури;
- прищепленняшанобливогоставлення до культури, звичаїв, традиційукраїнців та представниківіншихнацій, якіживуть в Україні;
- утвердженняпринципіввселюдськоїморалі, правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності;
- формування творчої особистості, виховання цивілізованого господаря;
- упровадження активних форм, методів і видів виховної діяльності.
Тип проекту: творчий, колективний, довготривалий.
Цільова аудиторія проекту: учні класу, класний керівник, батьківська громадськість.
Зміст системи національно-патріотичного виховання за модулями (видами діяльності)
Блоки змістових модулів
|
Види діяльності
|
Блок змістового модуля 1
«Я – школяр»
5 клас
2012-2013 н.р.
|
Якщо педагогіка хоче виховати
людину в усіх відношеннях, то
вона має спершу так само
вивчити її в усіх відношеннях.
К. Ушинський
Без сім’ї і свого роду немає нації, народу.
В. Сухомлинський
1. Педагогічне проектування виховної системи класного колективу спільно з вихованцями.
2. Діагностика вихованості та психолого-педагогічні спостереження за учнями.
3.Організація учнівського самоврядування.
4. Проектування виховної діяльності. Визначення ключових справ:
- походи одного дня та екскурсії;
- проект «Я маю право… кожна людина має права»;
- велика гра «Місто мого класу»;
- проект «Мій родовід»;
Підсумок блоку змістового модуля «Я - школяр» - родинне свято «З родини йде життя людини».
Очікувані результати. Створення позитивного психологічного клімату в класному колективі та ситуації успіху для учасників виховного процесу шляхом упровадження інноваційних технологій та інтерактивних методів виховної діяльності; виховання поваги і любові до родини, один до одного.
|
Блок змістового модуля 2
«Я – білухівець»
6 клас
2013-2014 н.р.
|
Батьківщина – твій дім, твоя колиска.
Василь Сухомлинський
1. Робота над реалізацією проекту «Велика Вітчизняна війна крізь призму часу» (погляд сучасних дітей на життя дітей села Білухівки в роки Другої світової війни). Участь у районній краєзнавчо-пошуковій експедиції.
2. Велопоходи та екскурсії визначними місцями рідного краю.
3.Участь у загальношкільному проекті «Стежками пам’яті» ( підготовка та випуск усного журналу «Сторінками життя Героя Радянського Союзу М.П. Кучеренка», зустріч із учасником бойових дій, автором гімну села - Корнієнком В.І.). Марш пам’яті (покладання квітів до пам’ятника «Скорботна мати»). Акція «Квіти дітям Великої Вітчизняної війни». Створення Книги Пам’яті Білухівської сільської ради.
4. Проект «Моя Білухівка – моя любов свята». Організація свята «Моє село – краплиночка на карті»
Очікувані результати.Розвиток почуття патріотизму, гордості за свою малу батьківщину та її славне минуле;виховання активної особистості з притаманною їй громадянською свідомістю, почуттям національної гідності.
|
Блок змістового модуля 3
«Я – житель Полтавщини»
7 клас
2014-2015 н.р.
|
Ідея любові до Батьківщини
формується тонко й складно.
Василь Сухомлинський
1. Методика «Розмовляюча стіна». Виставка плакатів «Ні - війні!»
2. Конкурс учнівських презентацій та їх захист «Полтавщина – колиска талантів».
3. Проект «Візерунки полтавського краю»:
- віртуальні екскурсії в Опішню та Решетилівку;
- майстер-клас «Лялька-мотанка»;
- презентація книг письменниці-землячки Віри Куліш –Гальчинської. Організація літературного свята для молодших школярів «Віршенята бабусі Віри».
4. Екскурсія музеями міста Полтави.
Очікувані результати. Розширення знань учнів про визначні місця і талановитих людей рідного краю, виховання почуття гордості за славний полтавський рід.
|
Блок змістового модуля 4
«Я – громадянин України»
8 клас
2018-2016 н.р.
|
… у дитинстві відкриваєш материк,
котрий назветься потім – Україна.
Ліна Костенко
1. Конкурс-гра «Всім серцем любіть Україну свою».
2. Цикл годин спілкування «Україна – моя держава».
3. Конкурс творчих робіт «Яким я бачу майбутнє своєї держави».
1. Ігровий проект «Ми будуємо державу».
Очікувані результати.Виховання справжнього громадянина України, якому притаманні найкращі загальнолюдські цінності.
|
Блок змістового модуля 5
«Я – європеєць»
9 клас
2016-2017 н.р.
|
Шкільне патріотичне виховання –
це загартування душі й тіла.
Василь Сухомлинський
1. Тиждень місцевої демократії. Оформлення історичної сторінки у вестибюлі школи «Європейський тиждень місцевої демократії».
2. Конкурс творчих робіт «Якби я був депутатом…»
3. Проект «Подорож до країн Європи».
4. Фотовернісаж «Від громадянина України до громадянина Землі».
Очікувані результати. Виховання нової української еліти – високоморальної, духовної, високоосвіченої, інтелектуальної, культурної, національно свідомої, людини добрих помислів, почуттів і дій, яка існує в гармонії зі світом та власним серцем.
|
Даний практично-організаційний проект із застосуванням модульного підходу до національно-патріотичного виховання учнівської молоді «Я – родина – суспільство» розроблений на основі власного досвіду класного керівника та виховної системи нашого загальноосвітнього навчального закладу, основою якої є успішне впровадження ідей дитячо-юнацького об’єднання «Сонячна родина».
Методичне забезпечення по змістовим модулям. Аудіовізуальний, ілюстративний, мультимедійний, фотоматеріал, розробки годин спілкування, сценарії позакласних заходів, пошуковий матеріал.
Комментариев нет:
Отправить комментарий